Apua sijainnin jakamiseen

Tälle sivulle olemme koonneet yleisimmät avuntarpeet älypuhelimen sijainnin jakamiseen Cityspotting-seikkailussa.

Sijainti on päällä

Tunnistat sijaintitoiminnon olevan päällä, kun:

  • Oikeassa yläkulmassa oleva symboli on vaaleansininen
  • Näet kartalla myös sinisen pallon, joka osoittaa oman sijaintisi.

JOS NÄIN ON, NIIN KAIKKI ON KUNNOSSA!

Sijainti ei ole päällä

Sijainti ei ole päällä, kun:

  • Oikeassa yläkulmassa oleva symboli on harmaana ja sen päällä on punainen vino viiva.

Yritä korjata tilanne seuraavasti:

  1. Kirjaudu ulos palvelusta ja sulje sivu ja selain.
  2. Tarkista, että laitteellasi on lupa käyttää sijaintia.
  3. Tarkista myös, että valitsemallasi selaimella on lupa käyttää sijaintia.
  4. Käynnistä uudelleen ja odota, että selain kysyy automaattisesti lupaa jakaa sijainti sivulle app.cityspotting.fi

Mitä tehdä jos sijainti ei toimi tai se on epätarkka?

Sijaintiongelmat johtuvat aina laitteesi tai selaimen asetuksista.

Sijainnin ollessa virheellinen, suosittelemme varmistamaan, että selaimellasi on lupa käyttää tarkkaa sijaintia. Nämä sijaintiasetukset löydät puhelimesi pääasetuksista Asetukset -valikosta. Sijaintiasetukset löytyvät useimmiten alavalikoista, joiden nimi on: Tietosuoja / Suojaus / Yksityisyys.

Mikäli päivität asetuksia, avaathan selaimen ja app.cityspotting.fi -sivun kokonaan uudelleen.

Mikäli et onnistu muuttamaan valitsemasi selaimen asetuksia, voit myös käyttää jotain toista selainta tai ladata sellaisen ilmaiseksi sovelluskaupasta.

Android-käyttäjä
Mikäli et saa Chromea tai puhelimesi muuta vakioselainta toimimaan, suosittelemme lataamaan Play-kaupasta Firefox tai Microsoft Edge selaimen.

Apple iPhone-käyttäjä
Mikäli et saa iPhonen oletusselaimena olevaa Safaria tai muuta selainta toimimaan, suosittelemme lataamaan AppStoresta Chrome- tai Firefox-selaimen.

Tarvitsetko apua?

Harmi jos ohjeet eivät auttaneet. Haluaisimme auttaa paremmin. Pyydämme sinua lähettämään meille tukipyynnön tällä lomakkeella.